„Male ženice“, ne padajte na banalnim stvarima!
Noćas, jedna za drugom stigoše dve vesti. Kao i u svakom dobrom filmu, pa tako i u ovom mom životu uopšte, jedna super, prava, sjajna a druga….
No, nije reč o tome, drugo nešto hoću da vam kažem reći „male moje ženice“, ako ste počele s’ internet poslom da se bavite, a znam da jeste, tada i neke osnovne stvari jednostavno morate da znate.
Počnimo od najjednostavnijih. Znam da mnoge od vas imaju sajtove i da ste prisiljene da komunicirate sa svojim „klijentima“ (u ovog tekstu ću još upotrebljavati ove izraze razumljive medju nama, ali od sledećeg – pa navikavaćemo se koristiti adekvatne). Iza nas su praznici i sigurno ste imali potrebu tim svojim poslovnim partnerima, saradnicima, redovnim kupcima vaših proizvoda ili usluga, da čestitate rodjendan, slavu, Novu godinu ili pak neki drugi praznik.
Uradite to na profesionalan način. Samim tim ćete im staviti na znanje, da nisu samo puki broj u nekoj vašoj evidenciji, na platnom spisku, ili…… Obavezno proverite da imena niste napisali malim slovima (mnogo puta sam dobijala upravo takve i znam da znate pogrešiti).
Nadalje, veoma bitno, neka to bude samo čestitka, nemojte, zaista NEMOJTE jednom rečenicom onako uzgred da čestitate a odmah nakon nje u nastavku da date neki svoj poslovni predlog, ponudu, izveštaj ili analizu (naravno mislim na isti mejl), ili bilo šta drugo. Ne ide to nikako jedno s drugim!
S’ potpunim pravom će tada svako da posmisli da ste samo iskoristili taj dan da bi…..a da vam u suštini ni malo nije stalo do ljudi kojima se obraćate. A pogotovo nemojte nakon sretna vam ili već kako…… dalji tekst nastaviti da pišete u negativnom kontekstu.
Zamislite, Nova godina je, i ja vam kao želim sve mnogo bolje i lepše u ovoj, a odmah nakon toga šaljem izveštaj i kao naslov stavljam “ 10 razloga kako nešto ne možete i nećete nikada uspeti uraditi“. Džaba mi posle sve lepe reči, obrazloženja tipa vi to možete da promenite i to će biti drugačije ako uradite to….. i shvatite to…… i ako ovo …. ili ono….. i eto Nova je, pa sad je baš pogodan trenutak da krenete kako treba……Sve to posle nema smisla nikakvog smisla.
Reči su veoma moćno oružje, pogotovo na internetu. Vi me ne vidite, ali čitate me, pomno pratite svaku moju napisanu reč, svaki zarez, jer na osnovu toga vi stvarate sliku o meni. Način na koji ja pišem ne mora da vam se svidi, možda čak čitajući, drugačije i protumačite napisano od onoga što sam ja želela njime reći, tim više morate voditi računa šta pišete.
Utisak koji ste stvorili čitajući, neću imati mogućnost da ispravim svojom simpatičnom mimikom, gestom, osmehom ili doskočicom, što bi sigurno uradila u ofline komunikaciji, kako bi pokušala popraviti sve ono negativno pre toga. Jednostavno ćete da odete, ja ću da izgubim možda dobrog saradnika, ili kupca i potrošača ili…….Ovo je online komunikacija koja to ne dozvoljava, ne zaboravite.
Mnogi se pravdaju svojim, možda za ovo vreme pogrešnim načinom rada (po meni lično), razmišljanja i govora rečima: – pa u kapitalizmu živimo pobogu. Svako ima pravo, naravno, na svoj način razmišljanja, ali kako ja ne bi bila vaša Džepna Venera, vaša „mala ženica“ ako vam ne bi sugerisala i uputila vas na neki dobar blog post, gde ćete moći još ponešto da naučite o odredjenoj temi, za danas bi vam preporučila nedavni blog post Šta je s marketingom u burna vremena …….? koji na veoma slikovit način opisuje današnje tržište, kompanije, marketing …… Pročitajte ako niste, a želite li da radite, odlučite se hoćete li biti papagaj, kapetan, strateg, mali od palube, mornar.
Ja lično ne želim biti mornar, ni konobarica, prodavačica ili već nešto slično, jer mi je jasno da živim u kapitalizmu i da će svaki gazda reći „JA“ sa tim velikim JA ( pa on je Bogom dan) ako vas i udostoji koje reči. Da, to mogu neki privatnici u zavisnosti od struke kojom se bave, na žalost.
Internet, i posao na njemu ne bi trebao da funkcioniše na taj način, pa još ako meni neko plaća nešto da bi mu ja…. onda ……. tada debelo moram da razmislim kako s ljudima treba i moram da razgovaram. Koje reči da upotrebljavam i da li treba da bude moje veliko JA ili tog mog poslovnog partnera, kupca, potrošača, primaoca usluga…….Da ne pobrkamo lončiće on je tu sa velikim JA.
Ovde sam govorila o e-mail-u kao jednom banalnom primeru (na kojem mnogi padamo), medjutim, da bi vi kao pojedinac, ili kompanija koju želite osnovati ili je imate bili prihvaćeni, ne bi bilo loše da malo pročitate i o Metodologiji izgradnje poverenja na internetu , pronadjite na draganvaragic.com/weblog i druge tekstove sa sjajnim pojašnjenjima koja profesor daje, zatim cyberpoetica.blogspot.com, blog.etarget.rs, www.etarget.rs , dobroidrugacije.blogspot.com, pedyamilicevic.wordpress.com, sisalavesla.xobites.com.
Za danas dosta, čak šta više, znam da će vam odjednom biti i mnogo sve ponudjeno da pročitate. Medjutim, počnite, nastavićemo posle dalje, ići ćemo u detalje, pojedinačno, ako treba. Bitno je da čitate što više, pa čak i onda kad vam baš sve u prvom momentu i nije baš najjasnije. Idite i na druge blogove, pogledajte njihova objašnjenja i njihove tekstove. Iste stvari na različite načine napisane i sigurna sam da ćete već nešto uspeti da zapamtite a nakon toga da primenite i u praksi. I to je jedan od uticaja blogera.
Da napomenem samo, nemojte da preskačete komentare ostavljene na blogovima. Čitajte i njih jer znaju vam otkriti još po nešto, taman možda ono što niste odmah shvatili.
Za kraj dozvoliću sebi da završim sa onom super vešću sa početka ovog blog posta. Ovog puta skromnost ću da ostavim po strani i ZATO ETO da se malo POHVALIM. Jedan specijalan Bloger: Vera – Džepna Venera
Оставите одговор