Šta je sve potrebno za izradu predloga projekta?

Zamislite da gradite kuću. Šta će Vam sve biti potrebno? Morate imati projekat, sredstva (Vaša ili Vaših roditelja, banke ), rešavate jedan ili više svojih problema, imate ispred sebe cilj – zbrinuti svoju porodicu, obezbediti im krov nad glavom.

Projekti nisu potrebni samo kod izgradnje kuće. Zamislite da imate sjajnu ideju kako promeniti, poboljšati, doprineti promenama sagledanih i uočenih problema u Vašoj neposrednoj okolini. Šta ćete tada uraditi? Tražićete donatora, finansijera, sufinansijera, medjutim da biste im se mogli obratiti morate izraditi predlog projekta koji će biti u stvari sredstvo komunikacije  izmedju Vas i Vašeg donatora. Nemojte zaboraviti samo da će Vas predloženi projekat vezati – obavezati da se striktno držite predloženih aktivnosti.  Vaš donator u svakom momentu može da Vas pita, prozove, da Vas kontroliše i on mora imati naravno uvida u sve te Vaše aktivnosti.

Više o načinu Kako napisati predlog projekta – prvi deo , te i drugi deo saznaćete ako kliknete na ovde date Vam linkove.

Veoma je bitan način odnosno pristup planiranja- pisanja projektnih predloga.

Zamislimo da imamo problem (što i nije baš teško zamisliti), te  imamo ideju kako taj problem rešiti ili ga  ublažiti jer retko se koji problem može potpuno ukloniti jednom ili dvema akcijama. Nakon te Vaše ideje Vi krećete u planiranje projekta. To je STRATEŠKI PRISTUP.  Uslediće analiza problema, napisaćete projekat prema standardnoj strukturu nakon kojeg morate istraživati – tražiti donatora kako bi mogli realizovati ideje pretočene u projekat. Na kraju, nakon pronalaska donatora morate  prilagoditi Vaš predlog u skladu sa formama koje traži izabrani donator.

Do predloga projekta na oportunistički način dolazi se obrnuto. Prvo tražite konkurs donatora, analizirate problem vodeći računa o ciljevima naznačenih u konkursu donatora i sledi pisanje predloga.

Mnogi izaberu ovaj drugi način, medjutim da li  će nam u glavi tada pretežno biti samo kako  nešto napisati da bi dobili  potrebna nam sredstva?  Da li takvim načinom pisanja i razmišljanja zaista iskreno želimo rešiti neki problem?  Da li ćemo se na taj način dovoljno duboko saživeti sa problemom kako bi  što kvalitetnije doprineli njegovom otklanjanju?  Razmislite malo.

Pre nego počnemo pisati predlog projekta moramo sakupiti – prikupiti  nam dostupne informacije kako od prethodnih korisnika tako i od  svih interesnih grupa u našem projektu. Na taj način ćemo moći izbeći  ponavljanje eventualnih  grešaka, a istovremeno uveriti  donatora da smo razmotrili  samu srž  problema. Treba proveriti sve dostupne statističke podatke nakon čega je obavezno potrebno konsultovati se  sa stručnjacima. Moramo znati da ne možemo sve sami. Bez obzira na našu stručnost, kvalifikacije i stečeno obrazovanje ne možemo biti stručnjaci u svim oblastima.  Ankete, istraživanja će nam  takodje uveliko olakšati rad  i uveriti donatora u  jasnoću i preciznost zacrtanih ciljeva.

Kako dobiti veću podršku u našoj zajednici? Naravno svaki organizovan sastanak i priča sa što više ljudi zainteresovanih za rešavanje uočenih problema je samo još jedan dodatni korak ka što većoj podršci.

Projektni ciklus (menadžerska disciplina – vek projekta od ideje, preko realizacije do kraja projekta) ima svoje faze:

  • identifikovanje – moguće projektne ideje
  • formulisanje – predlog projekta
  • procena vrednosti
  • finansiranje
  • realizacija
  • monitoring i evaluacija
  • izveštaj

Dok pak svaki predlog projekta ima svoje komponente. Sa njihovim nabrajanjem bih završila ovog puta.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

CommentLuv badge